Stäng
Learning
Ny rapport Vi har precis lanserat vår nya rapport 10 steg till ny webbsida. Klicka för att läsa mer.
4 tips för att öka konverteringen på din landningssida 2019-12-07

Inom digital marknadsföring är en landningssida, på engelska: landing page, den plats på din webbsida som en besökare ser först. Till denna sida skickar du exempelvis besökare från mejlkampanjer, sökoptimering eller annonsering och för de flesta är landningssidan densamma som […]

Sökoptimering (SEO) – vad, hur och varför? 2019-11-07

Sökoptimering (SEO) är ett vanligt begrepp inom marknadsföring. Konceptet har på senare år fått allt större exponering, inte minst på grund av den stora affärsnytta som SEO i dagsläget kan innebära för en verksamhet. Målet med SEO är att hamna så högt upp som möjligt bland sökresultaten på relevanta sökord.

Vad är ett Content Management System (CMS)? 2019-11-07

I webbranchen används begreppet Content Management System (CMS) konstant. Om du någonsin suttit i ett möte med en webbyrå eller försökt att på egen hand skapa en webbsida så är sannolikheten stor att du har stött på begreppet eller möjligtvis dess synonym: WordPress. Men vad betyder egentligen CMS och vad har det med WordPress att göra?

Skillnaden mellan front- och back-end 2019-08-30

I IT-världen är begreppen “front-end” och “back-end” vanligt förekommande. Om du är en nybörjare till webbutveckling har du troligtvis stött på dem en hel del. Trots att de är två olika teknologier, är de som Bonnie och Clyde – de klarar sig sällan utan varandra. De flesta webbsidor på internet är nämligen uppbyggda på kommunikationen mellan dem.